Organizační struktura

Starosta:   Ing. Jan Dvořáček, Ph. D.
1. místostarosta: Ing. Tomáš Habán
2. místostarosta: Ing. David Dostál
Správci informatiky: Ing. Hana Tučková
Úřední hodiny:Středa 18 – 19 hod.
    

OBECNÍ ÚŘAD

Vedoucí:   Ing. Hana Tučková
Telefon:  725 101 216
E-mail:  obec@nihov.cz

POPIS ČINNOSTI:

na úseku vnitřním :

  • zajišťuje vybavení obecního úřadu
  •  zabezpečuje chod obecního úřadu po provozní stránce
  •  řídí provozní záležitosti

na úseku sekretariátu :

  • obstarává (tj. píše) korespondenci vznikající na obecním úřadě
  • přijímá a třídí korespondenci přicházející na obecní úřad, zapisuje ji do knihy došlé pošty a předává starostovi (tajemníkovi) k rozdělení
  • rozdělenou poštu předává proti podpisu odpovědným pracovníkům
  • vede seznam úkolů termínovaných jak externě (splatnost faktur, termíny požadovaného vyjádření ke smlouvám a další došlé korespondenci), tak interně (určených starostou) a zajišťuje jejich dodržení
  • odesílá korespondenci
  • vede evidenci (v souladu se spisovým řádem obce):
    • zpráv o usnesení zastupitelstva a zpráv o jeho plnění
    • zpráv o usnesení rady obce a zpráv o jeho plnění
    • vydaných Obecně závazných vyhlášek obce
    • vydaných Nařízení obce
    • dalších potřebných záležitostí
  • zajišťuje oběh interní korespondence
  • zajišťuje oběh účetních dokladů
  • zabezpečuje osobní agendu

na úseku majetkovém :

  • pořízení majetku 
  • smlouvy o převodu vlastnictví (včetně zajištění registrace nemovitosti na Katastrálním úřadě) 
  • zaúčtování majetku 
  • zaevidování majetku (vystavení evidenční karty) 
  • řádnou evidenci majetku 
  • inventarizaci majetku 
  • údržbu majetku 
  • opravy majetku 
  • technické zhodnocení majetku 
  • vyřazení majetku

 na úseku rozvoje obce ( investičním) :

  • připravuje a zpracovává podklady pro sestavení návrhu rozpočtu obce 
  • vypracovává výhled (investičního) rozvoje obce 
  • hospodaří s prostředky obce určenými na (investiční) rozvoj obce
  • zajišťuje investiční výstavbu prováděnou obcí (včetně projektové dokumentace) 

na úseku finančním :

  • sestavuje návrh rozpočtu a rozpisu rozpočtu obce 
  • odpovídá za úroveň informační základny (prvotní doklady, operativní evidenci, statistiku a účetnictví) obecního úřadu 
  • zabezpečuje pravdivé sestavení předepsaných výkazů včetně závěrečného účtu obce
  • zabezpečuje mzdovou agendu, tj. kompletní doklady k výplatě mezd (včetně odvodů pojistného na sociální a zdravotní pojištění, daní z příjmu a srážek), odměn a náhrad při pracovních cestách 
  • zabezpečuje přípravu k zaúčtování všech účetních případů
  • zabezpečuje zaúčtování všech účetních případů (včetně archivace dokladů) 
  • zabezpečuje zpracování dokladů výdajové části:
    • dodavatelských faktur (investičních, provozních, pro organizační složky, atd.) 
    • dokladů k účtování o majetku 
    • dokladů k dalším ostatním platbám (k účtování záloh, splátek nájemného, provozních záloh, provozních záloh organizačním složkám obce, k účtování o sociálním fondu obce, k účtování závodní jídelny, event. k účtování cenin, úhrady seminářů a dalších)
    • kontrolu formální správnosti došlých faktur (účetní) 
    • kontrolu věcné správnosti došlých faktur (povinnost kontroly má starosta nebo jím pověřený pracovník) 
  • zabezpečuje zpracování dokladů příjmové části:
    • vydaných faktur 
    • interních dokladů na předpis pohledávek vyplývajících z rozpočtu a vyhlášky o místních poplatcích (poplatky za psy, popelnice a další) 
    • dokladů k účtování zařazení majetku do užívání 
    • kontrolu vydaných faktur po formální stránce (provádí účetní včetně jejich zpracování)
    • kontrolu vydaných faktur po stránce věcné (starosta nebo jím pověřený pracovník)
    • zpracování bankovních dokladů 
    • příkazů k úhradě (věcnou správnost potvrzuje svým podpisem starosta, formální potvrzuje svým podpisem účetní) 
    • výpisů z účtů (účetní kontroluje realizované platby ve srovnání s příkazy k úhradě a realizované příjmy s pohledávkami a dalšími doklady) 

na úseku pokladních operací (a pokladních dokladů) :

  • zajištění pokladních dokladů (pokladní kniha, příjmové bankovní doklady, výdajové bankovní doklady) 
  • účelné stanovení limitu pokladny i příručních pokladen
  • zajištění příjmových pokladních dokladů, stvrzenek a výdajových pokladních dokladů 
  • příjem a výplatu částek v hotovosti (včetně event.výplaty záloh,mezd,cestovních náhrad,záloh na nákup, záloh pro organizační složky, atd.) kontrolu a odsouhlasení 
  • příjmových a výdajových dokladů s pokladní knihou 
  • pokladní hotovosti 
  • formální správnosti dokladů 
  • po překontrolování dokladů doplnění účtovacího předpisu na všechny příjmové a výdajové doklady a zaúčtování na příslušné účty 

na úseku hospodaření se zásobami :

  • stanoví, o jakých zásobách obec účtuje 
  • stanoví způsoby zavedení zásob do evidence 
  • vymezí zodpovědnost za evidenci různých druhů zásob 
  • stanoví způsob účtovaní zásob podle způsobu A nebo B 

na úseku objednávek :

  • stanoví způsob uzavírání objednávek na věci obsažené v rozpočtu, výjimečně na věci v rozpočtu neobsažené 
  • stanoví odpovědnost za evidenci objednávek

na úseku stavebních činností :

  • zajišťuje územně plánovací podklady 
  • zajišťuje územně plánovací dokumentaci 
  • kontroluje dodržování ustanovení stavebního zákona a předpisů souvisejících tj. stavebních povolení, ohlašování stavebních úprav a udržovacích prací, apod. 

na úseku životního prostředí :

  • zajišťuje v rozpočtu obce prostředky pro ochranu životního prostředí 
  • zajišťuje hospodaření s prostředky určenými na ochranu životního prostředí v
  • vyměřuje poplatky za znečištění životního prostředí pro malé znečišťovatele na území obce 
  • zabezpečuje ve stanovené oblasti chovatelskou činnost 

na úseku živnostenském :

  • vydává osvědčení samostatně hospodařícím rolníkům na území obce podle zákona č. 106/1990 Sb. v platném znění 
  • provádí kontroly ve smyslu obchodního zákoníku a dbá na dodržování hygienických podmínek prodeje a na nedostatky upozorňuje hygienickou službu 

na úseku sociální péče a zdravotnictví :

  • realizuje poskytování peněžních a věcných dávek 
  • spolupracuje se subjekty zdravotnictví

na úseku školství, kultury a sportu :

  • spolupracuje se školami s právní subjektivitou 
  • spolupracuje a kontroluje hospodaření ve školách v postavení příspěvkových organizací a organizačních složek 
  • vykonává koordinační a metodickou pomoc v kultuře a sportu 
  • spolupracuje při společně dohodnutých akcích 

na úseku řídící činnosti obce :

  • kontroluje dodržování právních předpisů 
  • pečuje o zvyšování odborné kvalifikace pracovníků obce 
  • zajišťuje řádné hospodaření se svěřenými finančními a věcnými prostředky 
  • připravuje podklady a informuje veřejnost · zajišťuje plánování, organizování a kontrolu plnění úkolů 
  • zajišťuje ochranu a řádnou evidenci majetku · zajišťuje ochranu státního, služebního a hospodářského tajemství 
  • zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví při práci 
  • zajišťuje požární ochranu 
  • zajišťuje zpracování plánů, zpráv, rozborů, výkazů a hlášení 
  • zajišťuje zpracování,využívání a poskytování informací a provozování informační služby obecního úřadu 
  • zajišťuje a udržuje k tomu potřebnou výpočetní a digitální techniku 
  • plní úkoly obrany a ochrany obyvatel a zabezpečuje činnost v době mimořádných situací 

Podrobnější náplň práce obecního úřadu – přenesená působnost Čl. 46

Obecní úřad vykonává např. tyto další činnosti :

na úseku správním – matričním :

  • vedení evidence obyvatel 
  • ověřování kopii, podpisů apod. 

na úseku státní správy – stavební úřad :

  • podle stavebního zákona v platném znění ve svěřeném rozsahu 

na úseku státní správy – životní prostředí :

  • státní správu na úseku ochrany ovzduší dle zákona č.309/1991 Sb. a zákona č.389/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů 
  • státní správu na úseku ochrany přírody a krajiny dle zákona č.114/1992 Sb.,ve znění pozdějších předpisů 
  • státní správu na úseku odpadového hospodářství dle zákona č.238/1991 Sb. a zákona č.311/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů 
  • státní správu na úseku zemědělského půdního fondu dle zákona č.334/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů 
   

ZASTUPITELSTVO:

Vedoucí:    Ing. Jan Dvořáček, Ph. D.

POPIS ČINNOSTI:

Organizační struktura:

Zastupitelstvo :

  • Ing. Jan Dvořáček, Ph. D., starosta
  • Ing. Tomáš Habán, 1. místostarosta
  • Ing. David Dostál, 2. místostarosta 
  • Ing. Barbora Hálová
  • Bc. Lucie Žáková
  • Ing. Andrea Šebestová
  • Ing. David Matoušek 
  • Petr Jobánek 
  • Marek Tomek

Výbory zastupitelstva : 

  • finanční výbor :
    • předsedkyně: Ing. Andrea Šebestová 
    • člen:
      • Petr Jobánek
      • Marek Tomek
  • kontrolní výbor :
    • předsedkyně:  Ing. Barbora Hálová
    • člen:
      • Bc. Lucie Žáková
      • Ing. David Matoušek
  • kulturně-sportovní výbor :
    • předsedkyně:  Bc. Lucie Žáková
    • člen:
      • Ing. Barbora Hálová
      • Ing. Andrea Šebestová
  • výbor stavební a pro životní prostředí :
    • předseda:  Ing. David Matoušek
    • člen:
      • Petr Jobánek
      • Marek Tomek

Seznam organizací:

Skip to content