Starosta: | Ing. Jan Dvořáček, Ph. D. |
1. místostarosta: | Ing. Tomáš Habán |
2. místostarosta: | Ing. David Dostál |
Správci informatiky: | Ing. Hana Tučková |
Úřední hodiny: | Středa 18 – 19 hod. |
OBECNÍ ÚŘAD
Vedoucí: | Ing. Hana Tučková |
Telefon: | 725 101 216 |
E-mail: | obec@nihov.cz |
POPIS ČINNOSTI:
na úseku vnitřním :
- zajišťuje vybavení obecního úřadu
- zabezpečuje chod obecního úřadu po provozní stránce
- řídí provozní záležitosti
na úseku sekretariátu :
- obstarává (tj. píše) korespondenci vznikající na obecním úřadě
- přijímá a třídí korespondenci přicházející na obecní úřad, zapisuje ji do knihy došlé pošty a předává starostovi (tajemníkovi) k rozdělení
- rozdělenou poštu předává proti podpisu odpovědným pracovníkům
- vede seznam úkolů termínovaných jak externě (splatnost faktur, termíny požadovaného vyjádření ke smlouvám a další došlé korespondenci), tak interně (určených starostou) a zajišťuje jejich dodržení
- odesílá korespondenci
- vede evidenci (v souladu se spisovým řádem obce):
- zpráv o usnesení zastupitelstva a zpráv o jeho plnění
- zpráv o usnesení rady obce a zpráv o jeho plnění
- vydaných Obecně závazných vyhlášek obce
- vydaných Nařízení obce
- dalších potřebných záležitostí
- zajišťuje oběh interní korespondence
- zajišťuje oběh účetních dokladů
- zabezpečuje osobní agendu
na úseku majetkovém :
- pořízení majetku
- smlouvy o převodu vlastnictví (včetně zajištění registrace nemovitosti na Katastrálním úřadě)
- zaúčtování majetku
- zaevidování majetku (vystavení evidenční karty)
- řádnou evidenci majetku
- inventarizaci majetku
- údržbu majetku
- opravy majetku
- technické zhodnocení majetku
- vyřazení majetku
na úseku rozvoje obce ( investičním) :
- připravuje a zpracovává podklady pro sestavení návrhu rozpočtu obce
- vypracovává výhled (investičního) rozvoje obce
- hospodaří s prostředky obce určenými na (investiční) rozvoj obce
- zajišťuje investiční výstavbu prováděnou obcí (včetně projektové dokumentace)
na úseku finančním :
- sestavuje návrh rozpočtu a rozpisu rozpočtu obce
- odpovídá za úroveň informační základny (prvotní doklady, operativní evidenci, statistiku a účetnictví) obecního úřadu
- zabezpečuje pravdivé sestavení předepsaných výkazů včetně závěrečného účtu obce
- zabezpečuje mzdovou agendu, tj. kompletní doklady k výplatě mezd (včetně odvodů pojistného na sociální a zdravotní pojištění, daní z příjmu a srážek), odměn a náhrad při pracovních cestách
- zabezpečuje přípravu k zaúčtování všech účetních případů
- zabezpečuje zaúčtování všech účetních případů (včetně archivace dokladů)
- zabezpečuje zpracování dokladů výdajové části:
- dodavatelských faktur (investičních, provozních, pro organizační složky, atd.)
- dokladů k účtování o majetku
- dokladů k dalším ostatním platbám (k účtování záloh, splátek nájemného, provozních záloh, provozních záloh organizačním složkám obce, k účtování o sociálním fondu obce, k účtování závodní jídelny, event. k účtování cenin, úhrady seminářů a dalších)
- kontrolu formální správnosti došlých faktur (účetní)
- kontrolu věcné správnosti došlých faktur (povinnost kontroly má starosta nebo jím pověřený pracovník)
- zabezpečuje zpracování dokladů příjmové části:
- vydaných faktur
- interních dokladů na předpis pohledávek vyplývajících z rozpočtu a vyhlášky o místních poplatcích (poplatky za psy, popelnice a další)
- dokladů k účtování zařazení majetku do užívání
- kontrolu vydaných faktur po formální stránce (provádí účetní včetně jejich zpracování)
- kontrolu vydaných faktur po stránce věcné (starosta nebo jím pověřený pracovník)
- zpracování bankovních dokladů
- příkazů k úhradě (věcnou správnost potvrzuje svým podpisem starosta, formální potvrzuje svým podpisem účetní)
- výpisů z účtů (účetní kontroluje realizované platby ve srovnání s příkazy k úhradě a realizované příjmy s pohledávkami a dalšími doklady)
na úseku pokladních operací (a pokladních dokladů) :
- zajištění pokladních dokladů (pokladní kniha, příjmové bankovní doklady, výdajové bankovní doklady)
- účelné stanovení limitu pokladny i příručních pokladen
- zajištění příjmových pokladních dokladů, stvrzenek a výdajových pokladních dokladů
- příjem a výplatu částek v hotovosti (včetně event.výplaty záloh,mezd,cestovních náhrad,záloh na nákup, záloh pro organizační složky, atd.) kontrolu a odsouhlasení
- příjmových a výdajových dokladů s pokladní knihou
- pokladní hotovosti
- formální správnosti dokladů
- po překontrolování dokladů doplnění účtovacího předpisu na všechny příjmové a výdajové doklady a zaúčtování na příslušné účty
na úseku hospodaření se zásobami :
- stanoví, o jakých zásobách obec účtuje
- stanoví způsoby zavedení zásob do evidence
- vymezí zodpovědnost za evidenci různých druhů zásob
- stanoví způsob účtovaní zásob podle způsobu A nebo B
na úseku objednávek :
- stanoví způsob uzavírání objednávek na věci obsažené v rozpočtu, výjimečně na věci v rozpočtu neobsažené
- stanoví odpovědnost za evidenci objednávek
na úseku stavebních činností :
- zajišťuje územně plánovací podklady
- zajišťuje územně plánovací dokumentaci
- kontroluje dodržování ustanovení stavebního zákona a předpisů souvisejících tj. stavebních povolení, ohlašování stavebních úprav a udržovacích prací, apod.
na úseku životního prostředí :
- zajišťuje v rozpočtu obce prostředky pro ochranu životního prostředí
- zajišťuje hospodaření s prostředky určenými na ochranu životního prostředí v
- vyměřuje poplatky za znečištění životního prostředí pro malé znečišťovatele na území obce
- zabezpečuje ve stanovené oblasti chovatelskou činnost
na úseku živnostenském :
- vydává osvědčení samostatně hospodařícím rolníkům na území obce podle zákona č. 106/1990 Sb. v platném znění
- provádí kontroly ve smyslu obchodního zákoníku a dbá na dodržování hygienických podmínek prodeje a na nedostatky upozorňuje hygienickou službu
na úseku sociální péče a zdravotnictví :
- realizuje poskytování peněžních a věcných dávek
- spolupracuje se subjekty zdravotnictví
na úseku školství, kultury a sportu :
- spolupracuje se školami s právní subjektivitou
- spolupracuje a kontroluje hospodaření ve školách v postavení příspěvkových organizací a organizačních složek
- vykonává koordinační a metodickou pomoc v kultuře a sportu
- spolupracuje při společně dohodnutých akcích
na úseku řídící činnosti obce :
- kontroluje dodržování právních předpisů
- pečuje o zvyšování odborné kvalifikace pracovníků obce
- zajišťuje řádné hospodaření se svěřenými finančními a věcnými prostředky
- připravuje podklady a informuje veřejnost · zajišťuje plánování, organizování a kontrolu plnění úkolů
- zajišťuje ochranu a řádnou evidenci majetku · zajišťuje ochranu státního, služebního a hospodářského tajemství
- zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví při práci
- zajišťuje požární ochranu
- zajišťuje zpracování plánů, zpráv, rozborů, výkazů a hlášení
- zajišťuje zpracování,využívání a poskytování informací a provozování informační služby obecního úřadu
- zajišťuje a udržuje k tomu potřebnou výpočetní a digitální techniku
- plní úkoly obrany a ochrany obyvatel a zabezpečuje činnost v době mimořádných situací
Podrobnější náplň práce obecního úřadu – přenesená působnost Čl. 46
Obecní úřad vykonává např. tyto další činnosti :
na úseku správním – matričním :
- vedení evidence obyvatel
- ověřování kopii, podpisů apod.
na úseku státní správy – stavební úřad :
- podle stavebního zákona v platném znění ve svěřeném rozsahu
na úseku státní správy – životní prostředí :
- státní správu na úseku ochrany ovzduší dle zákona č.309/1991 Sb. a zákona č.389/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- státní správu na úseku ochrany přírody a krajiny dle zákona č.114/1992 Sb.,ve znění pozdějších předpisů
- státní správu na úseku odpadového hospodářství dle zákona č.238/1991 Sb. a zákona č.311/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- státní správu na úseku zemědělského půdního fondu dle zákona č.334/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů
ZASTUPITELSTVO:
Vedoucí: | Ing. Jan Dvořáček, Ph. D. |
POPIS ČINNOSTI:
Organizační struktura:
Zastupitelstvo :
- Ing. Jan Dvořáček, Ph. D., starosta
- Ing. Tomáš Habán, 1. místostarosta
- Ing. David Dostál, 2. místostarosta
- Ing. Barbora Hálová
- Bc. Lucie Žáková
- Ing. Andrea Šebestová
- Ing. David Matoušek
- Petr Jobánek
- Marek Tomek
Výbory zastupitelstva :
- finanční výbor :
- předsedkyně: Ing. Andrea Šebestová
- člen:
- Petr Jobánek
- Marek Tomek
- kontrolní výbor :
- předsedkyně: Ing. Barbora Hálová
- člen:
- Bc. Lucie Žáková
- Ing. David Matoušek
- kulturně-sportovní výbor :
- předsedkyně: Bc. Lucie Žáková
- člen:
- Ing. Barbora Hálová
- Ing. Andrea Šebestová
- výbor stavební a pro životní prostředí :
- předseda: Ing. David Matoušek
- člen:
- Petr Jobánek
- Marek Tomek